Szkoła Gestalt: Zapraszamy Cię do zapoznania się z ofertą proponowaną przez Łódzką Szkołę Gestalt. Pracujemy według standardów – EAGT.

Szkoła Gestalt w Łodzi

Szkoła Gestalt w Łodzi jest szkołą psychoterapii Gestalt która przygotowywuje swoich studentów do uzyskania certyfikatu EAGT. Tym samym zapewniając wysoki poziom umiejętności oraz kwalifikiacji naszych studentów.

Szkoła Gestalt ma za zadanie przygotować całościowo uczestników szkolenia do pracy w zawodzie Psychoterapeuty Gestalt, spełniając przy tym wszystkie standardy Stowarzyszenia EAGT, pod które Szkoła Gestalt podlega. Dzięki temu, uczestnik, po ukończeniu 4–letniego procesu kształcenia Łódzkiej Szkoły Gestalt, będzie mógł ubiegać się o Certyfikat EAGT (European Association for Gestalt Therapy).

Etapy nauki:

Etap I rozwojowy – tzw. rok rozwojowy, przygotowujący do drugiego etapu. Jest wstępem do teorii i praktyki modalności Gestalt.

Etap II szkolny – 3-letni program nabywania kompetencji do pracy psychoterapeutycznej.

Wszystkie zajęcia w Łódzkiej Szkole Gestalt, zarówno na etapie rozwojowym jak i na etapie szkoły są ewaluowane.

Warsztaty w Łódzkiej Szkole Gestalt

Oprócz naszego 4-letniego procesu kształecenia, Łódzka Szkoła Gestalt oferuje również różnorakie warsztaty dla psychoterapeutów, które są prowadzone przez gestaltystów z całego świata. Celem naszych warsztatów jest rozwój osobity oraz zawodowy terapeutów w poszczególnych tematach psychoterapii.

Po więcej informacji dotyczących naszych warsztatów zapraszamy na strone Warsztaty dla Psychoterapeutów.

Lista naszych aktualnych wydarzeń znajduje się na stronie Wydarzenia Gestalt.

Szkoła Gestalt – Cele kształcenia

  • Rozumienie i swobodne poruszanie się w ramach teorii psychoterapii Gestalt.
  • Nabywanie i rozwijanie umiejętności jako terapeuta Gestalt.
  • Poszerzenie samoświadomości i umiejętność zastosowania jej w praktyce psychoterapeutycznej i superwizji.
  • Świadomość własnego procesu stawania się terapeutą Gestalt.
  • Umiejętność krytycznej oceny teorii i praktyki Gestalt.
  • Budowanie postawy ciekawości i nastawienia na ciągły proces uczenia się i pogłębiania wiedzy oraz umiejętności w obszarze terapii Gestalt.
  • Zdolność do refleksji nad własną praktyką psychoterapeutyczną: gruntowanie własnych zasobów i praca nad ograniczeniami.
  • Budowanie postawy zaciekawienia rozwojem nurtu Gestalt, aktualizowanie wiedzy dotyczącej badań w obszarze teorii i terapii Gestalt.
  • Rozumienie specyficznego tła teoretycznego psychoterapii Gestalt, z uwzględnieniem: wchodzenia w kontakt, granicy kontaktu, świadomości, fenomenologii, egzystencjalizmu, dialogu, teorii pola, paradoksalnej teorii zmiany, holizmu, perspektywy “tu i teraz”, teorii self, dynamiki figury i tła, sekwencji kontaktu, stylów kontaktu, zjawiska przeniesienia i przeciwprzeniesienia.
  • Umiejętność tworzenia warunków i współistnienia z Klientem w relacji terapeutycznej, z zamierzeniem bycia w pełni obecnym, ze świadomością własnych ograniczeń w byciu w relacji oraz z założeniem, że relacja ta jest równa (w sensie wartości przekonań, uczuć, spostrzeżeń terapeuty i Klienta).
  • Rozumienie na czym polega i umiejętność posługiwania się diagnozą, która nie jest opisem, lecz narzędziem organizującym własne przeżycia w kontakcie z klientem:
    • posługiwanie się diagnozą wewnętrzną/estetyczną, umiejętność rozpoznawania zakłóceń kontaktu, 
    • swobodne poruszanie się w systemach klasyfikacji DSM oraz ICD, głównie po to, by komunikować się z innymi specjalistami, krytyczne spojrzenie na te systemy ze świadomością ich wartości i zagrożeń, 
  • Rozumienie i umiejętność dostrzegania figur pojawiających się w polu, świadomość zarówno treści jak i procesu.
  • Nabycie umiejętności kontraktowania (budowanie celów, planów i strategii) na bazie rozumienia sytuacji klinicznej, umiejętność tworzenia hipotez, możliwości pracy, świadomość trudności, zagrożeń i faz terapeutycznych; świadome podejmowanie decyzji dotyczącej rozpoczęcia terapii z danym klientem.
  • Nabywanie wiedzy i kompetencji w zakresie settingu (dotyczącego formy – indywidualna, grupowa, par – czasu trwania i szczególnych warunków i ograniczeń podejścia Gestalt, a także w odniesieniu do granic własnych kompetencji).
  • Nabycie umiejętności dawania konkretnych, autentycznych i wspierających informacji zwrotnych. 
  • Umiejętność tworzenia i podtrzymywania przymierza terapeutycznego.
  • Umiejętność stosowania interwencji i technik specyficznych dla Gestaltu: świadomość, kontakt, eksperyment, dialog, metoda fenomenologiczna.
  • Rozumienie i umiejętność pracy ze zmianą, kryzysem i traumą.
  • Wiedza i umiejętność pracy w kierunku domykania procesu terapii.
  • Umiejętność współpracy z innymi specjalistami, w tym psychoterapeutami innych nurtów.
  • Świadomość i rozumienie standardów etycznych EAGT.
  • Umiejętność korzystania z superwizji i interwizji.
  • Rozwijanie wrażliwości na kwestie cywilizacyjne i kulturowe, w tym rozwijanie zainteresowań w obszarze różnorodności kulturowej, rasowej, płciowej, wiekowej, klasowej, dotyczącej niepełnosprawności. 
  • Rozumienie konieczności angażowania się w studiowanie badań z zakresu teorii i psychoterapii Gestalt.

Szkoła Gestalt – Certyfikat

EAGT – European Association for Gestalt Therapy

lub/i

PTPG – Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Gestalt

 Więcej informacji na temat obu stowarzyszeń znajdziesz w zakładkach EAGT i PTPG na naszej stronie.