PROGRAM GODZINOWY ŁÓDZKIEJ SZKOŁY GESTALT – ETAP I – ROK ROZWOJOWY
NR ZAJĘĆ | TEMAT | GODZINY SZKOLENIOWE |
1. | Grupa otwarcia: trening interpersonalny z elementami psychoedukacji i integracji wprowadzający w filozofię myślenia Gestalt | 40 |
2. | Historia i korzenie Gestalt Istota/założenia teorii Gestalt, historia Gestaltu/korzenie, filozoficzne tło | 20 |
3. | Najważniejsze pojęcia w teorii Gestalt Świadomość (w tym Świadomość wewnętrzna, zewnętrzna, pośrednia), teoria pola Kurta Lewina, figura/tło | 20 |
4. | Najważniejsze pojęcia w teorii Gestalt cd.: cykl doświadczania/cykl samoregulacji | 20 |
5. | Podstawowe pojęcia teorii Gestalt cd.: Mechanizmy budowania/unikania kontaktu | 20 |
6. | Podstawowe pojęcia teorii Gestalt cd.: kreatywne ja | 20 |
7. | Relacja terapeutyczna, kontakt graniczny, podstawowe umiejętności terapeutyczne w terapii Gestalt | 20 |
8. | Praca z ciałem, praca z oddechem w Gestalcie | 20 |
9. | Człowiek w środowisku: ekologia w Gestalcie | 20 |
10. | Podsumowanie roku, pożegnanie, asymilacja | 20 |
11. | Praca w zespołach | 20 |
12. | Praca indywidualna | 10 |
Łączna ilość godzin: | 250 |
PROGRAM GODZINOWY ŁÓDZKIEJ SZKOŁY GESTALT – ETAP II – ETAP SZKOŁY
Program godzinowy – Etap II Rok 1
NR ZAJĘĆ | TEMAT | GODZINY SZKOLENIOWE |
1. | Trening interpersonalny z elementami integracji | 40 |
2. | Superwizja | 5 |
2. | Praca z oporem wg Enrighta | 20 |
3. | Superwizja | 5 |
3. | Diagnoza – podejście porównawcze oraz psychopatologia | 20 |
4. | Superwizja | 5 |
4. | Teoria Self | 20 |
5. | Superwizja | 5 |
5. | Cykl doświadczenia | 20 |
6. | Superwizja | 5 |
6. | Mechanizmy wchodzenia w kontakt/style kontaktu | 20 |
7. | Superwizja | 5 |
7. | Proces terapeutyczny i struktura sesji terapeutycznej | 20 |
8. | Superwizja | 5 |
8. | Eksperyment w psychoterapii indywidualnej | 20 |
9. | Superwizja | 5 |
9. | Seksualność – praca własna | 20 |
10. | Superwizja | 5 |
10. | Superwizja – zaliczenie praktyki terapeutycznej | 20 |
11. | Praca w zespołach | 20 |
12. | Praca indywidualna | 10 |
Łączna ilość godzin: | 295 |
Program godzinowy – Etap II Rok 2
NR ZAJĘĆ | TEMAT | GODZINY SZKOLENIOWE |
1. | Superwizja | 5 |
1. | Ucieleśnione ja | 20 |
2. | Superwizja | 5 |
2. | Człowiek w środowisku: rozwój człowieka w perspektywie Gestalt | 20 |
3. | Superwizja | 5 |
3. | Terapeuta Gestalt w relacji z Klientem | 20 |
4. | Superwizja | 5 |
4. | Seksualność w procesie terapeutycznym i w relacji terapeutycznej | 20 |
5. | Superwizja | 5 |
5. | Praca z osobami LGBTQ+ w Gestalcie | 20 |
6. | Superwizja | 5 |
6. | Perspektywa Gestalt w psychopatologii : zdrowie vs choroba | 20 |
7. | Superwizja | 5 |
7. | Perspektywa Gestalt w psychopatologii: zaburzenia osobowości: borderline, narcyzm, schizoidalna | 20 |
8. | Superwizja | 5 |
8. | Perspektywa Gestalt w psychopatologii: zaburzenia nerwicowe i psychosomatyczne | 20 |
9. | Superwizja | 5 |
9. | Perspektywa Gestalt w psychopatologii: psychoza, depresja | 20 |
10. | Superwizja | 5 |
10. | Superwizja – zaliczenie praktyki terapeutycznej | 20 |
11. | Praca w zespołach | 20 |
12. | Praca indywidualna | 10 |
Łączna ilość godzin: | 280 |
NR ZAJĘĆ | TEMAT | GODZINY SZKOLENIOWE |
1. | Superwizja | 5 |
1. | Praca ze snem | 20 |
2. | Superwizja | 5 |
2. | Metody badawcze w Gestalcie | 20 |
3. | Superwizja | 5 |
3. | Praca z adolescentem | 20 |
4. | Superwizja | 5 |
4. | Praca z parą | 20 |
5. | Superwizja | 5 |
5. | Praca z traumą | 20 |
6. | Superwizja | 5 |
6. | Praca Gestalt w obszarze uzależnień | 20 |
7. | Superwizja | 5 |
7. | Proces grupowy i eksperyment grupowy | 20 |
8. | Superwizja | 5 |
8. | Człowiek w środowisku: Praca ze stratą i żałobą | 20 |
9. | Superwizja | 5 |
9. | Praca ze wstydem | 20 |
10. | Superwizja | 5 |
10. | Zaliczenie | 30 |
11. | Praca w zespołach | 20 |
12. | Praca indywidualna | 10 |
Łączna ilość godzin: | 290 |