Superwizja jest procesem, w którym uczestnik szkolenia ma szansę na dyskusję i refleksję z doświadczonym Superwizorem na temat jego doświadczeń w pracy klinicznej. Jest niezbędna, aby prawidłowo zrozumieć i poprowadzić proces psychoterapii. Rozpoczynając proces superwizyjny, superwizor ustala cele spotkań z superwizantem. Głównym celem superwizji jest dobro klienta psychoterapeutycznego. Zadaniem superwizora jest stworzenie przestrzeni tak, aby w komfortowych, bezpiecznych warunkach przyjrzał się swojej pracy z klientem, własnym odczuciom oraz obserwacjom w kontekście relacji psychoterapeuta – klient. Jest procesem edukacyjnym jak również jest centralnym procesem w szkoleniu psychoterapeutów. Terapeuta dzięki superwizji poszerza samoświadomość co znacząco wpływa na jakość jego pracy zawodowej.
Cele superwizji:
- Wsparcie uczestników szkolenia w ich rozwoju zawodowym jako terapeutów Gestalt, łącząc teorię z praktyką,
- Zmniejszenie ryzyka prowadzenia psychoterapii metodą prób i błędów,
- Wyjaśnienie kwestii związanych z przeniesieniem,
- Danie upustu lękom, emocjom i dyskusja na temat spostrzeżeń,
- Uczenie się przyjmowania odpowiedzialności.
Superwizja w Łódzkiej Szkole Gestalt
Superwizja grupowa odbywa w ramach szkolenia i obejmuje ok. 150 godzin. Za godzinę superwizji uznaje się 60 min w warunkach grupowych.
-
Superwizja to proces, w którym uczestnik szkolenia ma szansę na refleksję i dyskusję z doświadczonym Superwizorem na temat jego/jej doświadczeń w pracy klinicznej. Ma to na celu wspieranie uczestników szkolenia w ich rozwoju zawodowym jako terapeutów Gestalt, łącząc teorię z praktyką, wyjaśniając kwestie związane z przeniesieniem, dając upust lękom i ucząc się przyjmowania odpowiedzialności.
- Superwizja jest centralnym procesem w szkoleniu terapeutów Gestalt.
- Superwizja jest procesem edukacyjnym prowadzonym przez doświadczonego Superwizora Gestalt, akredytowanego przez EAGT lub PTPG.
Superwizja trenerska
Superwizja jest procesem, który ma również zastosowanie w doskonaleniu pracy trenerów. Nasza kadra regularnie uczestniczy w spotkaniach superwizyjnych, a celem tych spotkań jest:
- Stworzenie możliwości pracy z własnymi ograniczeniami, które trenerzy mogą napotkać podczas pracy z grupami,
- Rozwój własnego stylu pracy,
- Doskonalenie już posiadanych umiejętności ale też zdobywanie nowych,
- Sprawdzenie jakości pracy trenerów.