Billy Desmond na Konferencji Gestalt online „Re-Starting, Re-Thinking, Re-Connecting” – 16 marca 2024
Drogi psychologu, psycholożko, psychoterapeuto, psychoterapeutko!
Skorzystaj z prawdziwej okazji i poznaj koncepcje na terapię grupową w podejściu Gestalt od Billy’ego Desmonda – queer, białego, cispłciowego Irlandczyka, mieszkającego między wiejskim zachodnim wybrzeżem Irlandii a Londynem w Anglii; psychoterapeuty Gestalt, superwizora i edukatora dialogowego, szczególnie zainteresowanego ucieleśnionymi sposobami poznania w grupach i różnorodną dynamiką relacyjną w społeczności LGBTQI (lesbijki, geje, osoby biseksualne, transpłciowe, queer, interseksualne). Billy jest członkiem wydziału Irish Gestalt Institute, wykładowcą, ekspertem i aktywistą. To świetna okazja, aby poznać Billy’ego z jego odkryciami w temacie „Migrant jako Wygnaniec: przełamywanie barier w poszukiwaniu „domu” w terapii grupowej Gestalt”.
Billy Desmond na Konferencji Gestalt 16 marca 2024:
Przychodzimy na świat w ruchu. Nasza ożywiona jaźń jest w wędrówce przez cały okres trwania naszego życia. Jako istoty ludzkie jesteśmy nieustannie w stanie migracji, przekraczając kolejne granice w procesie zarządzania różnymi etapami naszego życia oraz relacyjnymi, kulturowymi, społecznymi i politycznymi doświadczeniami. Migrant to osoba w ruchu, w którym unikalne fenomenologiczne doświadczenie wygnania współwystępuje na pograniczu pól społeczno-kulturowych i relacyjnych.
Doświadczenie osoby queer, która migruje, objawia się w sytuacji, gdzie „dom”, zamiast miejscem przynależności, stał się miejscem „wygnania”. Uchodźctwo spowodowane wstrząsem społeczeństwa, przywodzi cierpienie i nadzieję jako zjawisko styku kontaktu w sytuacji terapeutycznej. Migrant opuszcza „dom” wygnany ze swojej społeczności, ale nadal trwa w świecie; świecie relacji, który jest współtworzony w interakcji z dotykiem, fizycznością, kinestetycznym cielesnym byciu z jego otoczeniem.
Billy Desmond proponuje, aby terapeuci Gestalt, podczas pracy w grupach, wspierali ucieleśnioną, hermeneutyczną, fenomenologiczną orientację pola; postawę ucieleśnionej gościnności, wspierającą przepracowanie doświadczenia bycia wygnanym.