Program Łódzkiej Szkoły Psychoterapii Gestalt zawiera wszystkie poniższe zagadnienia wymagane przez Stowarzyszenie EAGT.

Program Łódzkiej Szkoły Gestalt zawiera wszystkie poniższe zagadnienia wymagane przez Stowarzyszenie EAGT.

  • Filozofia;
  • antropologia;
  • psychoanaliza;
  • egzystencjalizm;
  • fenomenologia;
  • teoria Gestalt;
  • filozofie wschodnie;
  • żydowskie korzenie GT;
  • praca z ciałem;
  • sztuka;
  • radykalne filozofie społeczne.
  • Pole organizm/środowisko;
  • rozdzielczość figura/teren;
  • twórcze dostosowanie;
  • model zmiany w teorii paradoksalnej;
  • autentyczność;
  • kontakt-wycofanie;
  • cykl doświadczenia;
  • teoria siebie;
  • świadomość/świadomość;
  • polaryzacje;
  • opory/przerwy w kontakcie;
  • proces terapeutyczny.
  • Teoria osobowości;
  • zdrowie i choroba;
  • rozwój dziecka i współczesne badania nad niemowlęciem;
  • osoba w społeczeństwie;
  • płeć i seksualność;
  • wpływ globalnych zmian na jednostkę.
  • Eksperyment;
  • wzmocnienie;
  • praca ze snem;
  • praca na krześle;
  • praca ze sztuką;
  • oddychanie itp.
  • Diagnoza różnicowa;
  • DSM i ICD;
  • diagnoza psychodynamiczna;
  • diagnoza fenomenologiczna.
  • Perspektywa Gestalt w psychopatologii;
  • nerwica;
  • psychoza;
  • zaburzenia osobowości (borderline, narcyzm, zależny, histrioniczny, itp.);
  • zaburzenia lękowe/nastroju/jedzenia/zaburzenia psychosomatyczne;
  • uzależnienia itp.
  • Indywidualne;
  • par;
  • rodziny;
  • grupy;
  • organizacji;
  • społeczności terapeutyczne itp.

RELACJA: Gestaltowa perspektywa przeniesienia, przeciwprzeniesienia; dialog, kontakt, relacja Ja-Ty, współtworzenie kontaktu, inter-subiektywność… 

Społeczne, kulturowe, polityczne i ekologiczne aspekty terapii w ogóle oraz ich implikacje dla terapeuty Gestalt. Odpowiedzialność terapeuty wobec indywidualnych klientów oraz wobec społeczności/środowiska, w którym praktykuje.

Kodeks Etyczny EAGT, Komisja Etyczna, procedura składania skarg, implikacje etyki w sferze osobistej i zawodowej. Etyczne aspekty międzynarodowych zmian politycznych, etyczne implikacje rozwoju technologicznego (e-learning, e-superwizja, e-terapia) itp.

Metody badawcze w praktyce Gestalt, metody ilościowe/jakościowe, metody porównawcze, metody samoopisowe.