Program Łódzkiej Szkoły Gestalt zawiera wszystkie poniższe zagadnienia wymagane przez Stowarzyszenie EAGT.
- Filozofia;
- antropologia;
- psychoanaliza;
- egzystencjalizm;
- fenomenologia;
- teoria Gestalt;
- filozofie wschodnie;
- żydowskie korzenie GT;
- praca z ciałem;
- sztuka;
- radykalne filozofie społeczne.
- Pole organizm/środowisko;
- rozdzielczość figura/teren;
- twórcze dostosowanie;
- model zmiany w teorii paradoksalnej;
- autentyczność;
- kontakt-wycofanie;
- cykl doświadczenia;
- teoria siebie;
- świadomość/świadomość;
- polaryzacje;
- opory/przerwy w kontakcie;
- proces terapeutyczny.
- Teoria osobowości;
- zdrowie i choroba;
- rozwój dziecka i współczesne badania nad niemowlęciem;
- osoba w społeczeństwie;
- płeć i seksualność;
- wpływ globalnych zmian na jednostkę.
- Eksperyment;
- wzmocnienie;
- praca ze snem;
- praca na krześle;
- praca ze sztuką;
- oddychanie itp.
- Diagnoza różnicowa;
- DSM i ICD;
- diagnoza psychodynamiczna;
- diagnoza fenomenologiczna.
- Perspektywa Gestalt w psychopatologii;
- nerwica;
- psychoza;
- zaburzenia osobowości (borderline, narcyzm, zależny, histrioniczny, itp.);
- zaburzenia lękowe/nastroju/jedzenia/zaburzenia psychosomatyczne;
- uzależnienia itp.
- Indywidualne;
- par;
- rodziny;
- grupy;
- organizacji;
- społeczności terapeutyczne itp.
RELACJA: Gestaltowa perspektywa przeniesienia, przeciwprzeniesienia; dialog, kontakt, relacja Ja-Ty, współtworzenie kontaktu, inter-subiektywność…
Społeczne, kulturowe, polityczne i ekologiczne aspekty terapii w ogóle oraz ich implikacje dla terapeuty Gestalt. Odpowiedzialność terapeuty wobec indywidualnych klientów oraz wobec społeczności/środowiska, w którym praktykuje.
Kodeks Etyczny EAGT, Komisja Etyczna, procedura składania skarg, implikacje etyki w sferze osobistej i zawodowej. Etyczne aspekty międzynarodowych zmian politycznych, etyczne implikacje rozwoju technologicznego (e-learning, e-superwizja, e-terapia) itp.
Metody badawcze w praktyce Gestalt, metody ilościowe/jakościowe, metody porównawcze, metody samoopisowe.